Kinek ajánlottak a növényi italok?
  • Ha szereted az újdonságokat, kipróbálnál új, finom ízeket
  • Ha környezettudatos vagy és szeretnél kicsit kevesebb állati eredetű tejterméket fogyasztani, színesítenéd, változatossá tennéd az étrendedet növényi italokkal
  • Ha olyan ételallergiád és/vagy ételintoleranciád van, ami miatt nem fogyaszthatsz állati eredetű tejet (például laktózintolerancia- tejcukor érzékenység, kazein allergia-tejfehérje érzékenység)
  • ovo-vegetáriánus vagy vegán diétát követőknek
  • Ha olyan problémád, betegséged van, amely miatt kerülnöd kell a nagyobb mértékű tejfogyasztást (például vesebetegek
A boltban kapható növényi italok sokszor tele vannak hozzáadott tartósítószerekkel, cukorral és egyéb, nem kívánatos összetevőkkel.
Ami otthon készül, az mindig, minden esetben egészségesebb és Te döntöd el mivel egészíted ki.
Az összetevőik szerint készülhetnek:
  • pálmafélékből: kókusz
  • gabonákból: rizs (barna rizs), zab, köles
  • álgabonából: quinoa, amaránt –általában más összetevővel keverve
  • szárazhüvelyesekből készült italok: szójabab, csicseriborsó
  • olajos magvakból: mandula, dió, mogyoró, kesudió, brazil dió, szezámmag
  • egyéb
Az, hogy kinek miből ajánlott elkészíteni, az egyénfüggő, érdemes szakemberrel megbeszélni.
Egészségmegőrző étrendben természetesen mindenki kedvére kísérletezhet! Ha már konkrét probléma áll fenn, amire terápiás étrendet kell betartani, akkor már nem mindegy milyen alapanyagot választunk.