Granola házilag

Granola házilag

(nagy adag, egy tepsihez)

  • egy csomag, kb. 500 gramm apró vagy nagyszemű natúr zabpehely
  • 1,5-2 dl kókuszital vagy zsírszegény tehéntej-ebbe folyékony Stevia ízlés szerinti mennyiségben, elkeverve
  • 2 db tojás fehérje
  • olajos magok: dió, kesudió, mandulapehely, tökmag… -ezek jelentősen megemelik a granola kalóriatartalmát, ezért fogyni vágyók jobb, ha kihagyják!
  • ízlés szerint fahéj vagy natúr kakaópor
  • kevés olívaolaj –ki is lehet hagyni, akkor ropogósabb és kalóriaszegényebb is a végeredmény
  • 2 marék friss vagy aszalt gyümölcs

A növényi italt vagy a zsírszegény tejet elegyítsük a tojásfehérjékkel. Aki édesszájú, az kicsi folyékony steviát is és keverhet bele. Ebbe az elegybe kerül a választott fűszer; fahéj, natúr kakaópor stb is. Ezt keverjük össze a csomag natúr zabpehellyel. Aki súlytartó étrendet tart, az sütés előtt belekeverheti a tetszőleges az olajos magot is, de óvatosan a magas kalóriatartalma miatt, fogyni vágyók inkább hagyják ki! Terítsük szét egy sütőpapírral kibélelt tepsiben és tekerjük fel a sütőt 170 fokra. Legjobb ha légkeverésen sül. Olajspray-el kicsit meg fújhatjuk, de én nem szoktam, mert még ropogósabb és kalóriaszegényebb, ha kihagyjuk az extra zsiradékot. A zabpehely mennyiségétől függően, de kb. 20 percet sül. Vigyázzunk, ha először kisebb adagot készítünk, pl. fél csomag zabot, akkor rövidebb idő alatt elkészül! Sülés közben legalább egyszer keverjük át, és ne hagyjuk magára, mert nagyon könnyen odakap. Ha kivettük a sütőből, ízlés szerint keverhetünk hozzá friss –fogyni vágyók ezt válasszák! – vagy szárított gyümölcsöket, illetve steviás étcsokoládét is reszelhetünk hozzá. Két-három csapott evőkanállal kiváló reggelire, natúr joghurttal, növényi itallal vagy picike zsírszegény tejjel. 

Hivatalos facebook oldalamon és Instagram oldalamon videót is láthattok róla, hogyan készül!

Vélemény, hozzászólás?